Hakkari, Hatay, Iğdır Sahur ne zaman? 12 Nisan Çarşamba Hakkari, Hatay, Iğdır Sahur kaçta biter?
Hakkari, Hatay, Iğdır’da sahur vakti gelirken ve 12 Nisan Çarşamba günü sahur bittiğinde Hakkari, Hatay, Iğdır soruları Ramazan ayının başlamasıyla birlikte sık sık sorulmaya başlandı. Sahur vaktini bekleyen vatandaşların merakı için detayları masaya yatırdık. Peki Hakkari, Hatay, Iğdır sahur ne zaman? 12 Nisan Çarşamba Hakkari, Hatay, Iğdır Sahur kaçta biter?
SAHUR NEDİR, SAHUR NEDEN YAPILIR?
Sözlükte dini bir terim olan “sabahtan önceki vakit, gecenin son üçte biri” anlamına gelen seher kelimesinden gelen sahur (sehur, suhur), oruca hazırlanmak için şafaktan önce yenen yemek anlamına gelmektedir. Bazı hadislerde bunun için “ekletü’s-sehar / ekletü’s-suhur” tabiri kullanılmaktadır. Sahur kelimesi birçok hadiste geçmektedir (Wensinck, el-Muşem, “?vm” md.). Tefsir, hadis ve fıkıh kaynaklarının ortaklaşa verdiği bilgiler dikkate alındığında oruç yasağının başlangıçta gece saatlerinde başlamasına rağmen bu sürenin sabah namazına kadar uzatıldığı Bakara suresinin 187. Sahura izin veren, bu âyet-i kerimede şöyle buyurulmuştur: “Siyah iplik, sabahtan ayırt edilinceye kadar, beyaz iplik sizin için ayırt edilir. “Yiyebildiğiniz kadar için” anlamına gelen ve sahura kalkıldığını gösteren kısım. bahisle ilgili hadisler dinen teşvik edilmektedir.İslam âlimleri, oruçlunun sahur yemesinin mendup olduğu konusunda ittifak etmişlerdir (İbnu’l-Münzîr, s. 104).
“Sahura kalkın çünkü sahurda bereket vardır” sözleriyle sahura teşvik eden Hz. Peygamber (Buhârî, “?avm”, 20; Nesâî, “ıyâm”, 18-19, 24; Tirmizî, “?avm”, 17)’nin sahura önem verdiği görülmektedir. Bazı hadislerde sahurdan bir yudum su ile de olsa tam anlamıyla vazgeçilmemesi tavsiye edilmektedir. alışveriş merkezi”, 17; Nesai, “ıyâm”, 25-26). Bütün bu deliller dikkate alındığında fakihler sahura kalkma kararının sünnet olduğu sonucuna varmışlardır. Mendub ve müstehab, fıkıh yolundaki geniş mânâları ile nisbetlidir.Bazı hadislerde de belirtildiği gibi (İbn Mace, “?ıyâm”, 22), sahurun amacının bedene yiyecek sağlamak olduğu açık olmakla birlikte, Oruç tutabilmek için sahura kalkan müminin asıl maksadı Hz.
Sahurun Müslümanların orucunu Ehl-i Kitabın orucundan ayıran bir özellik olduğunu bildiren hadis (Müslim, “?ıyâm”, 46; Ebu Dâvûd, “?avm”, 16; Nesai, “?ıyâm” , 27; Tirmizi, “Şavm”, 17) açıklanırken, bu durumun önceki ümmetlere göre Müslümanlara sağlanan bir kolaylık olduğu ve bu nedenle sahura Kitap Ehli’nden farklı davranarak kalkmanın mana olacağı ifade edilmektedir. bu nimete şükretmek. Sahuru son vakte kadar uzatmanın, iftarı ilk vakitte kılmanın ve namazda sağ eli sol ele koymanın peygamberlerin özelliklerinden olduğu rivayeti (el-Muvaşaa, “?a? rü’?-?alât”, 46; Abdullah b. Yusuf ez-Zaylai, II, 470), önceki hadisle çelişiyor gibi görünse de -muhtemelen ilk hadisin genel kabul görmesi, ancak rivayetle ilgili güçlükler nedeniyle ikincisi – belirli bir konudaki çalışmalarda bunların uzlaştırılması vurgulanmaz. Örneğin Tahavi ikinci hadisi (Şer?u Müşkili’l-âs_âr, I, 417-421) içermezken, Kâsânî izaha girmeden her ikisini de aktarır (Bedâ?i?, II, 105). İbnbidin’in bu duruma ilişkin yorumundan (Reddü’l-mu?târ, II, 420) yararlanılarak, önceki ilahi dinlerde sahur yapılırken, ikinci hadiste zikredildiği için bir süre sonra terk edildiği söylenebilir. İlahi dinlerdeki karar, orijinal şekliyle. Buna göre birinci hadis-i şerifte Resûlullah’ın, devrinin Yahudi ve Hıristiyanlarını kastetmiş olması mümkündür. Şah Veliyyullah’ın sahurda rahmet olduğunu bildiren hadis-i şeriften hareketle sahurun faydalarını anlatırken ortaya koyduğu görüş bu yorumu desteklemektedir: Sahur yemeği ile bir yandan vücudun oruca dayanmasını sağlayacak kuvvet sağlanır. insanların dini karmaşıklaştırma ve dinin farzlarında değişiklik yapma çabaları ise daha dindar olma çabasıyla engellenmektedir. Bu mümkün. Nitekim Hz. Peygamber Efendimiz, bizim orucumuzla Ehl-i Kitabın orucu arasındaki temel farkın sahur yemeği olduğunu bildirmiştir. Bu sözde Kitap Ehli’nin dinlerini tahrif ettiklerine dair bir işaret vardır. Bunların karşısında olmak, dinin aslının korunmasına katkıda bulunmak demektir (?üccetullahi’l-baliga, II, 52). İki hadisin manasını uzlaştırmak için, Allah Resulü’nün kendi ümmetinden (kendisine farz, haram veya helal kılınanlardan) ayırdığı durumlar olduğu gibi, diğer peygamberlerin de ihtilafa düştüğü izah edilebilir. sahur konusunda kendi ümmetlerinden.
Sahur, fakihlerin çoğunluğuna göre gecenin son yarısının başlangıcı ile bazı Hanefi ve Şafiilere göre gecenin son altıda birinin başlangıcı ve sabahın ortası arasında geçen süredir. Şafak sökmek veya fecirden kasıt, sabah namazına başlamak ve oruca başlamaktır (bu vakitle ilgili hadis ve yorumlar için bk. FECİR). Hz. Peygamber Efendimiz, kendi zamanında İbn Ümmü Mektum’un okuduğu sabah namazından önce veya oruç için sahura kalkacakları uyandırmak için Bilal-i Habeş namazı kılmasının sahur için sakıncalı olmadığını bildiren hadisi şerifte bildirmiştir (Buhari, “?avm”, 17; Ebu Davud, “avm”, 18), sahura kalkmayı teşvik etmenin yanında, sahuru olabildiğince geciktirmenin uygun olduğu anlamını da içermektedir. Peygamber’in sahur uygulamalarıyla ilgili rivayetler de bunu destekler nitelikte olup, sahur yaptıktan kısa bir süre sonra (elli âyet okunabilen) sabah namazını kıldırdığı hepsinden anlaşılmaktadır (Buhari, ” ?avm”, 20, “Taheccüd”). “, 8; Müslim, “ıyâm”, 47; Nesâî, “ıyâm”, 20-22). Bu konudaki delilleri tamamlayan fakihler, sahurun son vakte kadar bırakılmasının müstehab olduğu sonucuna varmışlardır. bu karar imsak vakti ile sınırlıdır; vaktin gelip gelmediği konusunda şüphe varsa, yemek ve içmek mekruh olur (bu konuda karşılaşılabilecek bazı durumların hükümleri için bkz. İMSAK; ORUÇ) Fakihlerin çoğuna göre -oruç tutmamaya niyet yoksa- sahur yemeği oruca niyet yerine geçer, Şafii mezhebinde sahura kalkmak niyet yerine geçmez.
12 Nisan Çarşamba HAKKARI, HATAY, IĞDIR SAHUR VAKTİ NE ZAMAN?
12 Nisan Çarşamba, Hakkari sahurda: 04:04
12 Nisan Çarşamba HATAY sahur saati: 04:37
12 Nisan Çarşamba IĞDIR sahur saati: 03:56